איך התינוקת שלי הפסיקה להזיע בלילה

איך התינוקת שלי הפסיקה להזיע בלילה

תינוק מזיע בראשאיך התינוקת שלי הפסיקה להזיע בלילה

מדוע תינוק מזיע בלילה ?

'אוף היא עוד פעם מזיעה', אמרתי לבעלי כאשר הרמתי את נועם בת החצי שנה ממיטתה הסמוכה לשלנו.

נועם שפקחה עיניים אחרי שינה קטועה, שתחילתה בצד אחד של המיטה וסיומה הפוך בצידה השני, נראתה מצחיק. צד אחד של הפנים יבש והשני רטוב ומזיע. 'אולי היא מזיעה בגלל שהיא כל הזמן זזה', העליתי השערה. 'הפוך', אמר בעלי, 'את לא רואה שהיא כל הזמן זזה כי היא מחפשת מקום קריר במיטה?' 'אבל אנחנו באותו חדר, המזגן דולק, הטמפרטורה כמו שכתוב בהמלצות 23 מעלות, ועובדה שאנחנו, שנמצאים באותו חדר, לא מזיעים'. 'אז היא קצת מזיעה, מה קרה?' אמר בעלי. 'כן?' אמרתי, 'ומי קופץ כל שניה להרגיע אותה כשהיא בוכה? אתה? ומי נשאר איתה בבית כשהיא מצוננת באוגוסט?' 'מה הקשר למצוננת?' שאל, 'הקשר הוא שהיא מתעוררת כשכל הראש בצד שהיא ישנה עליו רטוב מזיעה, החדר ממוזג, היא מתקררת ומצטננת ואז עוד יותר קשה לה לישון'. 'מוזר' הוא אמר, 'כשחם ומזיעים כל הגוף מזיע, למה רק צד אחד?' 'כי זה הצד שהיא ישנה עליו, זה למה!' 'מה קשור? אנחנו באתו חדר ואנחנו לא מזיעים בצד שאנחנו ישנים עליו'. 'אוף איתך אמרתי, ממש עוזר, אתקשר מחר לטיפת חלב ואשאל אם יש להם עצה'.

'נו?' שאל בעלי ביום שאחרי עם חזרתו מהעבודה, 'דיברת עם טיפת חלב?' 'כן', אמרתי, 'מהם לא תגיע הישועה לצערי…' ולנוכח עיניו המשתאות המשכתי, 'כרגיל, אותן המלצות, ואם נשכיב על הגב אז היא פחות תזיע. מה זה עוזר הרי אנחנו משכיבים על הגב אבל היא מתהפכת לתנוחה שנוחה לה'. 'אולי זה קשור למזרן' אמר. 'מה פתאום! זה מזרן נושם, לא קנינו את הפשוט, אפילו המוכרת אמרה. אני לוקחת אותה לרופא מחר, די נמאס לי.' 'כל דבר קטן לרופא לא נמאס לך?' רק מהמבט שנעצתי בו הוא השפיל עיניו והשתתק.

'דוקטור, אולי יש לה בעיה בבלוטות ההזעה?'

הצעתי בזמן שהרופא בדק את הבדיקות הסטנדרטיות, כמו בכל פעם. 'לא נראה לי אמר, במקרה כזה היא היתה מזיעה בכל הגוף ובכל מקום, אבל את אומרת שזה קורה רק במיטה או בעגלה, ורק בצד של הראש שנוגע במזרן'. 'נכון' אמרתי אז. 'אז הכל בסדר, זה כתוצאה מהמגע עם המזרן', אמר. 'מה זאת אומרת? יש לנו מזרן נושם' אמרתי עם לא מעט גאווה. הוא חייך, 'אמנם אני לא מומחה במזרונים, אבל אני גם אבא ומכיר את הנושא באופן אישי גם על ילדי. המזרן הנושם שלך זה מזרן ספוג?' 'כן' אמרתי. 'טוב אז אולי המזרן נושם אבל לא נועם החמודה. כל מזרוני הספוג חייבים להיות אטומים על פי התקן ולא משנה מה המוכרת אמרה. הסיבה כפולה- אחד על מנת שפליטות, בריחת שתן וריור לא יכנסו לספוג ויפתחו פטריות, עובש וחיידקים. הסיבה השניה היא כדי שהחומרים מעכבי הבעירה שבספוג המזרן לא יפלטו לסביבת התינוק. אז גם אם יש איזה שכבה מחוררת בחלק העליון, המזרן "הנושם" עדין אטום'. 'אז מה עושים?' שאלתי, 'אל תדאגי', ענה בחיוך, 'בסתיו זה יעבור'. 'ברצינות דוקטור, לא יכול להיות שאין פתרון'. 'את יודעת מה, לפני כשנה בכנס רופאי הילדים, היה דוכן שהציג מזרן רשת מיוחד, מציע שתבדקי את הנושא, ותבררי איתם את הפרטים, הרעיון נראה לי נכון'.

ניגשתי למשימה והתחלתי לחפש ברשת. די מהר מצאתי מזרן רשת בשם נומו, התקשרתי לחֶברה ואכן הוסבר לי שלמרות שהדגש בפיתוח המזרן היה בתחום הנשימה, חימום יתר בחורף, אלרגיות ועוד, עם הזמן וכתוצאה מתגובות של אימהות הבינו שנוספו להם יתרונות נוספים מבלי שהתכוונו. אחת מהן היא העובדה שהמזרן הוא ללא חומרים מעכבי בעירה והשניה היא שלא מזיעים עליו בקיץ!

אז שמחה לשתף אתכם, להגיד תודה על לילות שקטים ויבשים ואשמח אם תפרסמו את הכתבה, שכל האמהות (והאבות ?) ידעו שיש פתרון. לילה טוב.

מעיין אמא של נועם